20130615-135751.jpg
VINISSIMA vond het tijd voor een nieuw logo met een professionele uitstraling die in één oogopslag de bedrijfsactiviteiten weergeeft. Zo ontstond via een ontwerpwedstrijd dit nieuwe beeldmerk. Het winnende logo is van Chantal Spaan (AtelierCES) en symboliseert de hoofdactiviteit schrijven/bloggen over wijn op speelse kenmerkende wijze.

Vertrouwd en nieuw
Er zijn ook vertrouwde elementen in het nieuwe logo. De huisstijlkleuren van VINISSIMA – fuchsia/pink en aubergine/paars – zijn gebleven, evenals het lettertype Copperplate Bold voor het woord VinissimA, eigenwijs met een grotere A en V geschreven. Copperplate is een krachtige herkenbare letter met een mediterrane Italiaanse uitstraling die veel op Italiaanse foodproducten wordt gebruikt. Een prima letter dus die goed bij mij als persoon en bij VINISSIMA als bedrijf past! Daarnaast is er een onderschrift aan toegevoegd: wijnjournalistiek | wijneducatie | wijn&spijs. Voor de fijnproevers: lettertype Gill Sans MT Condensed. Het vierkante pictogram van de vulpenpunt met wijnglas gebruik ik ook los als herkenningsteken bij onder andere twitter (@vinissima).

VINISSIMA | Pure passie
Ik ben blij met m’n nieuwe logo. Het is fris, speels en eigentijds en draagt bij aan de herkenbaarheid van VINISSIMA in de toekomst… Want VINISSIMA gaat door met schrijven over wijn en wijn&spijs en natuurlijk met wijnlessen, proeverijen en workshops geven. “Pure passie” is mijn motto! Kennisoverdracht is belangrijk om wijn te leren ‘begrijpen’, maar mijn echte doel is de passie overbrengen en mijn enthousiasme delen. Wijnliefhebbers meenemen op ontdekkingsreis, hen verrassen. Mooie wijn-spijs ervaringen delen. Want wijn gaat uiteindelijk over genieten. Genieten van het leven, genieten van gezelschap, genieten van wijn&spijs.
Wijnjournaliste Jancis Robinson verwoordde het mooi: “Wine is amazing because it tastes so good, goes beautifully with so many foods, and does you good at the same time. It has been the drink of civilization for centuries and today the wine lovers of the world form one of the most sociable clubs known to man. Wine is all about sharing, about promoting good conversation and enjoying one of life’s unique pleasures.” Maar ’t kan ook kernachtiger: “Wine flavours our life,” zei reclamegoeroe Sir John Hegarty tijdens het symosium van Masters of Wine (26-7-2010, Bordeaux).

Over VINISSIMA
VINISSIMA kan proeverijen, workshops en deskundige redactiewerkzaamheden (brochures, nieuwsbrieven, artikelen, interviews, persberichten, reportages, webteksten, blogs en social mediaberichten) over wijn en wijn-spijs verzorgen. 
Heeft u als wijnvakhandel en horeca (tijdelijk) een wijnprofessional nodig? RENT-A-VINOLOOG biedt extra ondersteuning en deskundig advies, b.v. tijdens beursdeelnames, evenementen, assortimentsproeverijen of bedrijfspresentaties, voor training van horecamedewerkers of bij de samenstelling en/of beschrijving van de wijnkaart. 
BUBBELBLOG .•°* is de wegwijzer naar een sprankelende wereld (zie www.bubbelblog.nl). Hier beschrijft VINISSIMA mousserende wijnen uit de hele wereld, van Champagne tot Vonkelwijn, van cava tot crémant, van Sekt tot prosecco en van sparkling shiraz tot Brachetto d’Acqui.

Achter VINISSIMA staat Ingrid Larmoyeur: register-vinoloog, wijnblogger, wijndocent bij het Wijninstituut, columnist, communicatiespecialist / bedrijfsjournalist, verenigingsprofessional / projectmanager, Aanbevolen Wijndocent van de Wijnacademie®, Sherry Educator®, Spanish Wine Educator® èn enthousiast wijnliefhebber en champagnekenner. Ik twitter er lustig op los als @vinissima en @bubbelblog. Naast de ‘sterren in het glas’ is ze gek op bijzondere wijnen en ‘vergeten’ druifjes met een heel eigen karakter en eigenzinnig verhaal. Kijk ook eens op de blogs www.vinissima.nl en www.bubbelblog.nl.
INFO: ingrid@vinissima.nl